torsdag 13 juni 2013

Vättern nästa

Börjar skriva packlistor och titta på väder och vindförhållanden inför lördagen nu, typiska stresstecken. Det som kändes mest som ett spontant infall när jag anmälde intresse börjar nu bli väldigt verkligt och därför lite mer nervöst. Litar på att såväl vår grupp som jag själv har kapaciteten och framförallt erfarenheten att klara Sub 7 men det är ändå ingen dans på rosor att ta en sväng runt sjön, det kommer krävas en hel del svett, watt och trötthet.

Men det finns en stor fördel i en så pass stor urladdning som Vättern. Dels har man världens ursäkt för att energiladda (godis) och det vet vi ju alla att det är en av de största anledningar till att cykla, man kan dessutom känna sig rätt nöjd efteråt. Sen är tanken också att det ska bli en del i en väldigt bra formtoppning inför VNM.

Men just nu... vill jag bara få det gjort! Nu SKA dessutom allt klaffa så man får en Sub 7 under bältet, då ska jag inte se tillbaks på den där överreklamerade sjön något mer sen.

2 kommentarer:

Pilen sa...

Lycka till Peter.
(Ta med mitt chip också så jag kan få en SUB7)

Roadrunner sa...

VIsst, maila mig ditt startbevis bara ;-) Men då tar jag din massage efteråt också ;-)