lördag 21 juli 2012

Älg på nära håll

Det har varit 2 veckor med riktigt bra träning nu, men det har även gjort mig rätt duktigt mör. Så på dagens 8:or med tempohojen var det benen som sa ifrån, långt före pulsen var särskilt högt. Tittade in farten och tyckte att det ändå var rätt ok och borrade på så gott jag kunde.

Det var med de förutsättningarna jag hade ca 30 sek kvar på 8:a nummer två och gav vad jag kunde för att hålla farten över 45km/h, när jag i ögonvrån såg någon kliva ut i vägkanten, han stannade dock till och man är ju inte så smart i ett sådant läge så jag tänkte att han ser mig och håller sig på sidan.

Denne "han" visade sig dock vara en stor älg som klev rakt ut framför mig. Jag slog på bromsarna för fullt och var max 2m ifrån medans älgen i panik slirade med hovarna på asfalten och lyckades ta sig ut på Huddingevägen, där det tack och lov inte var någon trafik så den slapp bli påkörd.

Så nära en älg har jag aldrig varit förr! Tur det inte blev närmare för bakbenen var skrämmande nära och en älgspark är inget jag hade önskat. Nu ska jag köpa nya bromsklossar!

Inga kommentarer: