måndag 16 juli 2012

Semester

Det är ju för underbart med semester! Så bra tid till härliga distansass man har, synd bara att svenska "sommaren" inte är på något gott humör.

Har fått beskedet jag hoppades på, att det är landslag som gäller på Nordiska Veteranmästerskapen. Därför försöker jag nu nyttja La Marmotte som en del i en toppning till den där första helgen i Augusti. Fortsatte rakt på med distanspass för att lite utav nöta bort slitningen i kroppen som Marmotte gav i både ben, rygg och nacke. Var ett tag sen det kändes riktigt bra nu men det kommer, bara jag får ta min egna lilla toppningsfilosofi nu, som går ut på distans framför allt, det är vad jag brukar svara på.

Från min förra toppning har jag också lärt mig att jag måste vara bra tidigare, så man hinner känna på att man har fin form med goa ben och få lite självförtroende. Med bara lugna pass och riktigt korta intervaller för att släppa upp formen så vet man inte riktigt om det finns där eller inte.

Gällande La Marmotte för övrigt, ju mer tiden går desto säkrare blir jag på att jag ska köra igen. För att satsa på tiden och inte framförallt att ta sig runt, som i år. Vad jag kan minnas har jag aldrig förr tänkt "-Aldrig mer" så starkt som i slutet av La Marmotte, men vill redan så starkt tillbaks, smärta är verkligen tillfälligt!

Inga kommentarer: