fredag 6 juli 2012

Mot La Marmotte

Då är det dags att uppleva de Franska bergen. Efter en veckas semester med mer vin och mat än vanligt har jag inte riktigt W/Kg med mig. Det brukar inte resultera i så stor skillnad i de svenska backarna men de Franska bergen är ju något helt annat. Har inte heller kört något distanspass på ett tag och så lång tid som Marmotte kommer ta har jag inte kört på en halv evighet. Distans har dock aldrig varit något särskilt bekymmer för mig så det oroar föga. Har påsen med gelegodis (bra med kolisar/gram) redo så det är bara att tanka.

Både tyngre folk och de med sämre watt tagit sig igenom La Marmotte så om jag bara hushåller med krafterna på rätt sätt ska det nog gå bra. Tyvärr har jag inte möjlighet att pace'a mig på watt som jag hade tänkt för wattmätaren får, sedan Gottne linje, av någon anledning inte kontakt med min Garmin. Vet inte om det är wattmätaren eller Garmin'en det beror på men nytt batteri i wattmätaren hjälpte i alla fall inte.

Det gör iallafall att jag kan släppa blicken ifrån cykeldatorn och istället njuta av omgivningarna som verkar kunna bli något alldeles extra.

1 kommentar:

Martin S. sa...

Blir magiskt. Väntar ivrigt på rapport. Njut!!