onsdag 4 juli 2012

NM banor

Så som det ser ut i Veterancupen så borde det bli landslag på Nordiska Veteranmästerskapen, känns roligt när det dessutom är i Järvsö som jag känner mig lite hemtam i.

Så när flickvännen ville till Järvzoo så passade jag på att få testa tempobanan (vars sträckning jag inte testat förr) och smög även in en återupplevelse av backen på linjebanan.

Väldigt trevlig tempobana. Började visserligen med lite dålig asfalt men när man gjort första skarpa vänstersvängen blir det ~1 mil med nylagd fin asfalt på en smal, fin väg. Där är det bara att borra ner huvudet i mest aerodynamiskt möjliga position och köra på för allt vad som går. Mot slutet kommer några småsega slakmotor vilket troligen kommer kännas rejält när man är som mest plågad. Eftersom det är rätt bra asfalt totalt sett, inga särskilda backar och ingen vändpunkt så gissar jag att det krävs en rejäl snittfart för att ens få vara med på pallen.

På linjebanan kommer backen säkerligen att göra sitt till, det gör att köra på men det känns och den skall besegras 6 gånger. Det som jag tycker är lite synd är att den kommer precis i början av varvet. Det är långt på lättåkta vägar därefter.

Blir att nyttja La Marmotte samt återstående semesterveckor för att försöka få till en fin form så man kan göra eventuellt blågult ära.

Inga kommentarer: