torsdag 19 mars 2015

Tävlingsvapnet redo

Min racer inför säsongen står nu färdigbyggd och gör att motivationen för att komma igång med tävlandet är riktigt hög.


Den sista lilla justeringen var att jag fick en dustcap ifrån Veloflyte som gjorde att jag kunde trycka ner styrstammen i botten och kapa gaffelröret, få småsaker gör så mycket för det raciga utseendet som en "slammad" stam!

Att använda krympslang och dra ihop Di2-kabel och bromsvajerhölje a'la Team Sky är också något jag verkligen rekomenderar, riktigt rent och snyggt.

Känslan av cykeln är hittills att det är en riktig tävlingsmaskin. Har alltid gillat de Pinarello jag kört på då de alltid ingivit ett stort förtroende, men jämfört med Dogma 65.1 tycker jag att F8'an tar klivet från komfort- och Grand Fondo-känsla till en råare racekänsla som jag verkligen gillar, mycket nöjd!

2 kommentarer:

Martin S. sa...

Riktigt jäkla schysst! Ultegra DI2?

Unknown sa...

Tackar! Ultegra Di2 stämmer bra, har fastnat för elväxlar :-)