torsdag 11 juni 2015

Moffar inför Vättern

Kan inte låta bli att fortfarande vara lite bitter över att jag punkterade bort mig 2011, då nätt halvvägs med en sub7 grupp som lyckades ta sig in precis under 7 timmar. När katastrofen då skedde satt jag som troligen en av de tio med mest kraft och energi kvar och njöt av att vi hade börjat få upp farten i medvinden på västra sidan.
 Ett komplett lopp då hade betytt att jag aldrig hade behövt återvända till Motala för 30mil runt Vättern. Jag behöver väll egentligen inte nu heller men det känns som något som borde checkas av och senast jag förmådde mig försöka var 2013 när vindarna var starkare än oss i Conti och Sub7 var bortom räckhåll egentligen redan innan Jönköping.

Det läskigaste med Vätternrundan är nästan vädret. Så tidig anmälan och sen måste man bara gå och hoppas att vädret är med en, för annars kan det bli en enda lååång misär där några tidsmål aldrig är realistiska. I år ser dock vädret ut att vara på vår sida (och "vi" är för mig återigen Contiteamet, även om Conti själva egentligen inte riktigt backar oss längre.) Bra temperatur och inte alltför blåsigt, något som nästan känns surrealistiskt med tanke på hur vår/försommar har varit.

Så just nu är det bara att maxa kolhydratladdningen, det mest positiva med en genomkörare som denna, och se till att det sitter fräscha däck på högprofilhjulen. För här ska åkas fort och det länge, men inte för länge, MAX 6:59!

2 kommentarer:

JB sa...

Lycka till Peter! Ni fixar det nu i "finvädret". Håller tummarna och ska bli spännande att följa er på nätet. Kör hårt!

Unknown sa...

Tack Jonas! Har riktigt goda förhoppningar med det väder som vi ska få och nu ska vi dessutom äntligen få lagning vid vattenpåfyllningen så det känns bra.

Synd bara att vi inte har dina starka ben att tillgå ;-) Skönt att läsa att du är på gång och stark igen!