Igår lyckades jag iallafall masa mig iväg till Slussen och det är inget att hymla med om att det är bra pass som ger väldigt bra träning, fart och attacker som under en tävling, minst! Ett underbart sätt att få fart och hårdhet.
En nackdel med att köra passen så sällan som jag gör är att man inte har koll på vägarna, och därmed kritiska punkter, "målgång" eller spurtskyltarna. Detta gör att man kan köra på eller sätta in en attack vid ett kopiöst korkat ställe för att sedan vara bränd när man verkligen borde ha lite krut. På så sätt lyckades jag också hänga av mig själv i den sista längst backen igår.
När jag analyserade mig själv lite på vägen hem igår kom jag också på att när man vill vara med och köra offensivt men inte riktigt vet exakt var man ska attackera, då kör man där man får ett läge och när man känner att man klarar det.
När är man som fräschast och känner sig mest redo för en attack? Jo i början!
När är det som lättast att få ett bra läge för attack? när andra tillfälligt lugnar sig, vilket det kanske finns en anledning till!
MenMen, en attack är en attack är bra träning och det var helt klart roligt igår, var ju bra väder.
2 kommentarer:
Det är alltid bäst att attackera när man är som tröttast!
/Fredrik
Bättre att attackera när alla andra är trött än när jag själv är det, så nästa gång får ni säga till när ni är trötta! ;-)
Skicka en kommentar