måndag 26 oktober 2009

Testar lite annorlunda

Har lite tid på mig att testa och utvärdera nu så därför har jag gjort ett par uppdateringar.

Först blev det enorm uppdatering på tempocykeln, ny styrlinda. Den gamla vita var mer grå-svart så den måste bort. Sett att lite proffs struntar helt i linda på tempopinnarna och bara kör med grepptejp. Utifrån detta fick jag idéen att titta lite på innebandy- eller hockeyklubbs-tejp. Sitter bättre och jag inbillar mig att den ger lite bättre grepp. Ska testa det på Bosön i vinter och utvärderar.

En andra uppdatering är den Arione K1 som jag tidigare nämnt att den var på väg. Nu har den också anlänt och för att kunna testa den och påbörja inkörningen av den så skruvade jag på den på den gamla fultysken till cross tills min nya Stevens SLC team anländer. Blev inte så mycket cyklat ute i helgen på grund av dåligt trist väder och punktering men på dryga 1½ timme har jag iallafall lyckats konstatera att den är grymt snygg och att den är hård, men ändå inte alls obekväm. Klart att ett 4+ timmars pass kommer ge en annan utvärdering men jag känner mig rätt trygg i att den ändå kommer kännas bra!

Inga kommentarer: