måndag 16 maj 2011

Scandinavian



Med 23 lag fördelat på 11 utländska lag och 12 svenska, varav 2 landslag och 7 Continental proffslag, på startlinjen så visste man att det var en hård dag som väntade i Uppsala i lördags.

Att banan dessutom är av stilen lång GP-bana gör det inte heller lättare. Det är helt enkelt en bedrift att ens vara ibland de som tar sig i mål på Scandinavian Race. Att vi skulle få med någon runt var också lite av lagets målsättning för dagen. Såg också länge ut som vi skulle få in 2 stycken tills Alexander blev omkullkörd på langningssträckan med bara några få varv kvar. Men Simon gjorde ett starkt jobb och tog sig i mål.

För min del så var jag inte tillräckligt vass med armbågarna utan fick sladda för mycket där bak. Helt enkelt inte bra på lopp där det handlar mycket om positioner, fungerar bättre på lopp där det är mer av att bara rent ut köra.

Hade inte satsat särskilt på detta lopp heller, då jag visste om att jag skulle ha svårigheter, så jag hade inte de mest gnistrande diamaneterna i benen. Något som man nu kan få bevissiffror på efteråt, rolig värre! De visade på att jag över allra värden hade orkat med mer watt i veckan under träning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Omkullkörd? Så kan man ju också kalla det när man bromsar i langningszonen.

Roadrunner sa...

Hoppsan då, här var det nån anonym som var lite irriterad ;-)

Jag såg det inte själv men det jag hört från de som såg det och Alexander själv är att någon slängde sig in framför honom för att ta en flaska och då klippte Alexanders framhjul upp mot trottoarkanten.