måndag 9 mars 2015

Premiärtur, inte bara på racer, utan på NYA racern.

Tror större delen av Sverige hade blivit besviken om SMHI hade missat prognosen för söndag, då det kändes som förväntan över söndagens väder har varit rejält stor lite överallt.

För egen del var det ju så klart en premiärtur på racern som lockade och att jag dessutom hade fått och hunnit montera min nya Pinarello F8 gjorde inte saken sämre.


Som tur var hade SMHI prickat helt rätt och det var en udda känsla att klä sig tunnare än vanligt, vill ju inte köra racer och ha hel vintermundering så man ändå är plufsigt orörlig, men ändå känna att man faktiskt var för varmt klädd, udda men underbart!

Hann med drygt 12 mils körning där del av turen gick i trevligt sällskap från klubbkompisen Juha samt numer Valhallskörande Christopher och Emil. Samtliga av oss faktiskt på helt nya racers, vilket också gjorde att vi var tvungen att slå till med en sträcka "kalv på grönbete" för att få känna farten också. Sjukt vad jag njöt!


Cykeln kändes och riktigt bra och det vara bara några småjusteringar av inställningarna som jag gjorde direkt jag kom hem, sen ska också styrstammen "slammas"

Nu känns det riktigt bittert att ha en lite lugnare vecka så man inte kan klämma in fler fina distanspass, men vädret ser ju i och för sig inte ut att bli fullt lika bra närmaste tiden. Så därför ännu mer bittert att inte ha ett träningsläger innehållandes enbart underbara långdagar på cykling framför sig.

Men däremot har jag ju en hel sommar och säsong med massor av cykling framför mig, Februari är över så nu kan det bara bli bättre!

Inga kommentarer: