tisdag 17 februari 2015

Stockholm CF årsmöte, DM-medalj och Velothon

Årsmöte med Stockholms Cykelförbund och samtidigt hade de tagit in lite gäster. Dels presenterade  Sara Penton sin bakgrund och fortsatta satsning mot ett proffsliv. Lite förvånad av hur kort tid hon tävlat i elit då det känns som hennes namn figurerat längre än så.

Även loppet Velothon presenterades vilket planeras bli såväl en UCI kategori 1.1 tävling som motionslopp på avstängda banor från Stockholms centrum ut till Nynäshamn och tillbaks. De hade dessutom lite överraskande knutit till sig Fredrik Kessiakoff som var med och presenterade. Förhoppningsvis kan han skapa både trovärdighet och lyckas få dit några stora proffslag att köra loppet. Hoppas på en smidigare tillståndshantering än vid Stockholm Grand Fondo ifjol så loppet verkligen blir av som de planerat. Då är jag sugen att köra även om jag är begränsad till motionsloppet. Detta eftersom det går på mina träningsvägar och troligen väldigt nära, om inte alldeles intill, vårt hus.

Avslutande så fick jag också hämta ut min medalj för Distriktsmästerskap i H30 linje. Lyckades försvara den titeln så nu får man jobba på att även lyckas köra bra på Falkenloppet 2015, för ett hat-trick vore ju väldigt snyggt.

DM guldmedalj för mig i H30 linje samt Dan Lidman i Herrar tempo

Inga kommentarer: