fredag 30 januari 2015

Mästerskapen och Marmotte

Så har svenska cykelförbundet fått tag i arrangörer till mästerskapen såväl på ungdoms-, elit- som veteransidan. Väldigt skönt att det inte blev samma ovisshet som ifjol men lite olyckligt att det kolliderar något.

För min del är det ju så klart VSM som är aktuellt men det kolliderar tyvärr dels med Västboloppet, som troligen är en del i Seniorcupen i år igen och därför prioriterat för laget.

Men det var ändå rätt många i laget som inte skulle köra Västboloppet, på grund av en krock som är lite svårare att ta ställning till: La Marmotte. Ett rätt stort gäng ifrån Hofvet som i år tänkt köra La Marmotte och däribland jag.

Men nu har jag faktiskt i all hast försökt bli av med den startplatsen. Osäker på om organisationen bakom La Marmotte erbjuder möjlighet att överlåta anmälan men när Vättern gör det tror jag även det ska gå att övertala Fransmännen.

Blev egentligen ett lite snabbt beslut att hoppa av ett äventyr så som Marmotte för att köra något mer ordinärt som VSM, men jag blev lockad av att Skoghall CK arrangerar, då jag gillar att vara i Karlstad. Gillar även av att man bestämt det i så pass tid i år att det kan bli ett par-tempo igen, det var en fantastiskt rolig gren där jag tror det kan finnas nya bra möjligheter.

1 kommentar:

Tom sa...

Ja, partempo är verkligen supermysigt. ;)