torsdag 12 november 2015

Ny säsong, ny satsning

Efter att i slutet av Oktober äntligen ha fått avsluta den där mållösa "hålla-igång träningen" och istället åka på semester en vecka har jag den här veckan kommit igång med träningen igen inför 2016. En säsong som lite förvånande bjuder på en stegring i satsning igen.

Var lite nyfiken på hur det skulle kännas att starta om efter semestern och vilken skada den kunde ha gjort på producerade watt. Till min glädje var det inget nämnvärt förfall och som vanligt blir man lite förvånad över hur snabbt man kan repa sig till en sorts standardnivå efter en tid av dålig eller noll träning. Det är pulsen som tycks ta största smällen då åtminstone jag får en rätt skenande puls efter uppehåll.

Att ha någon sorts nivå att starta om träningen inför säsong 2016 känns också oerhört viktigt just detta år. Tror att jag ska kunna hitta en extra nivå och bli stabil på eller över min topp från denna säsong. Det kommer också vara en förutsättning då det blir en elit-satsning igen.

Att jag hittat suget för elitsatsning igen överraskar mig faktiskt lite då jag tidigare känt mig väldigt färdig med det. Ligger kanske mycket i att jag faktiskt insett att jag inte har stagnerat utan faktiskt kan ha lite utvecklingspotential igen.

Sen är det också en väldigt spännande satsning som jag har fått möjlighet att vara med i. Kommer bli en riktigt rolig säsong med ganska mycket nytt som sporrar träningen. Trainern och intervallerna känns inspirerande. Den exakta satsningen är inte officiell ännu även om det är nära. Men förhoppningsvis kommer det något liknande en pressrelease snart som jag kan dela med mig av.

Inga kommentarer: