torsdag 14 januari 2016

Bättre tränad(!?)

Lite av en reflektion såhär långt in i det nya upplägget som innebär att träna för Magnus Bäckstedt. Det är roligt och dessutom mycket enklare och jag känner mig dessutom bättre genomtränad nu. Men det har också varit rätt tufft, särskilt i jul- och nyårstider när jag har haft ledighet och det därför har funnits många timmar tillgängliga att leka med.


Jag skulle säga att den största skillnaden från tidigare är att det är någon sorts intensitetsinslag i nästan varje pass. Distanspassen innehåller oftast några intervaller på intensitet vilket känns rätt nytt, åtminstone under vintermånaderna när jag annars aldrig kör gemensamma pass med fartlek. Andra kortare pass kan vara rätt återhämtande totalt sett men innehåller perioder på eller över tröskel, bara att de är lite kortare och/eller separeras av extra mycket vila.

Känslan och upplevelsen är hittills att det är hårdare men mer välbalanserat vilket gör att man klarar av pass som inför kan upplevas som rätt jobbiga. Känns som de bygger en hårdhet, tålighet och kapacitet på fler områden än min tidigare vinterträning har gjort. Bara att lyda och trampa och hoppas att det blir en verklighet när säsongen och tävlingarna är här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

intressant att bli tränad av ett gammalt proffs.
kan du inte visa hur en veckas schema ser ut?

/patrik

Lucio sa...

hey, play and make money! a fun way to make money, here! http://www.marketglory.com/strategygame/lawyer