måndag 10 november 2014

Nästa säsong

Nästa säsong har så långsamt börjat ta form i min skalle, varit ett väldigt blankt papper ett litet tag efter 2014-säsongen där alla möjligheter kändes troliga men nu har jag bestämt spår.

Vissa riktigt fasta beslut har det hunnit bli eftersom man ska vara så vansinnigt tidig med att anmäla sig om man ska vara med i de större loppen. Det handlar i detta fall om dels om Vätternrundan, där jag tyvärr inte tycks släppa önskan om att få en SUB7 under bältet.

Var så sjukt nära att lyckas släppa det men slängde mailutkastet om att jag avböjde och betalade istället den hutlösa anmälningsavgiften. Går det inte i vägen i år kommer det bli lite av en depression så nu bara måste vi klara det och inte punktera! (ja, fortfarande lite sur över att jag punkterade bort mig från att klara det 2011)

Nästa lopp jag är anmäld till är La Marmotte som jag tänker ta lite revansch på. Redan tagit mig runt den rejäla banprofilen en gång men vill nu också runt på en tid som indikerar något mer än en cykelkorgstur med picknick.

Ett ytterligare större lopp som jag hoppas lite på är Stockholm Velothon, som enligt de få planer som finns skulle gå på vad som måste anses som hemmaplan. Skulle vara väldigt roligt att köra med målgång inne i Stockholm City men vi får se hur det kommer gå med det loppet, jag håller inte andan i väntan!

Slutligen har jag varit lite fram och tillbaks över klass och varit ganska nära ett nytt elitår, faktiskt tränat de första träningsveckorna på säsong 2015 med elitinställning. Men vrider nu ner det till ett nytt seniorår. Ambitionen och utvecklingspotentialen känns inte tillräcklig för att motivera ett nytt elitår utan fortsätter istället med det härliga HRT-gänget och har roligt och försöker vara offensiv i senior.

Inga kommentarer: