torsdag 25 december 2014

Nya Garmin HRM3 Pulsband

Varit utan pulsband länge eftersom mitt garminband lagt ner och det hjälpte inte att bara byta bandet, även sändaren hade tydligen tackat för sig.

Men jag fick tag i Garmins nya förbättrade (förstärkta) HRM3 band som enligt rapport skall vara mycket pålitligare, mitt första test lovade också gott då jag helt slapp både pulsspikar och 0-värden. Den kan rekomenderas men många butiker tycks ha restlager av den gamla.

Då jag vant mig vid att köra intervaller helt på watt var det nu nyttigt att komplettera med puls. Körde 20'or och nummer 2 hade jag gett upp redan efter några få minuter om jag inte hade haft pulsen som visade mig att det egentligen inte var så jobbigt som det psykiskt kändes. Det gjorde att jag ändå genomled passet. Den psykiska kostnaden av det var stor eftersom jag egentligen hade viljat lägga av efter 1/10 men då blev ju också värdet av slutfört pass desto större.

Inga kommentarer: